СОСТАВ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОГО ОБЪЕДИНЕНИЯ УЧИТЕЛЕЙ БЕЛОРУССКОГО ЯЗЫКА И ЛИТЕРАТУРЫ, ИСТОРИИ
Попок Жанна Владимировна, председатель УМО, учитель белорусского языка и литературы высшей квалификационной категории
Зубарь Елена Сергеевна, учитель истории и обществоведения первой квалификационной категории
Потеряйло Елена Григорьевна, учитель белорусского языка и литературы высшей квалификационной категории
Талан Валентина Ростиславовна, учитель истории и обществоведения высшей квалификационной категории
Климович Екатерина Михайловна, учитель истории и обществоведения без категории
Метадычная тэма «Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў па пытаннях выхавання і развіцця асобы вучняў сродкамі вучэбных прадметаў «Беларуская мова» і «Беларуская літаратура», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства»
План работы вучэбна-метадычныга аб’яднання ў 2023/2024 навучальным годзе
04.04.2024 г. в рамках прохождения заседания районного учебно-методического объединения учителей истории и обществоведения «Современный урок истории: его составляющие, критерии успешности» учитель Талан Валентина Ростиславовна дала открытый урок обществоведения в 11Б классе по теме " Правовая система Республики Беларусь", учитель Зубарь Елена Сергеевна провела открытый урок истории в 5 Б классе по теме "Легендарное начало Рима".
Тэма: Рэалізацыя задач Года якасці сродкамі вучэбных прадметаў „Беларуская мова“, „Беларуская літаратура“, “Гісторыя”, у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
Мэта: удасканаленне прафесійнай кампетэнцыі настаўніка па пытаннях фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў сродкамі вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”, “Гісторыя Беларусі”, “Сусветная гісторыя”, “Грамадазнаўства” ў 2024-2025 навучальным годзе;
Задачы:
1) інфармаваць настаўнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінках педагагічнай літаратуры.
2) разгледзець тэарэтычныя і практычныя аспекты выхавання і развіцця асобы вучня, пытанні методыкі выкладання вучэбных прадметаў у кантэксце разглядаемай тэмы з улікам эфектыўнага педагагічнага вопыту настаўнікаў.
3) фарміраванне функцыянальнай адукаванасці вучняў на ўроках беларускай мовы і літаратуры, гісторыі і грамадазнаўства з дапамогай сучасных, у тым ліку інфармацыйна-камп’ютарных, тэхналогій і метадаў навучання (развіццё крытычнага мыслення, «адкрытая прастора», шматмерныя дыдактычныя інструменты, праблемнае навучанне і інш.);
4) выкарыстоўваць практыка-арыентаваныя заданні па беларускай мове і літаратуры, гісторыі і грамадазнаўстве як сродак фарміравання функцыянальнай адукаванасці вучняў.
План работы УМО учителей белорусского языка и литературы, истории на 2024/2025 учебный год
16.12.2024 на базе средней школы № 2 состоялся семинар-практикум для учителей белорусского языка и литературы по теме «Павышэнне якасці адукацыі сродкамі вучэбнага прадмета “Беларуская мова”, “Беларуская літаратура”, у тым ліку ў кантэксце фарміравання функцыянальнай граматнасці вучняў”.
В рамках семинара учителя белорусского языка и литературы Потеряйло Е.Г. провела открытый урок в 8 "А" классе по теме "Падагульненне сістэматызацыя вывучанага па раздзеле "Двухсастаўныя сказы" и Попок Ж.В. провела урок в 6 "Б" класе "Асаблівасці правапісу канчаткаў назоўнікаў 3-га скланення ў творным склоне адзіночнага ліку".
03.01.2025 Потеряйло Е.Г., учитель белорусского языка и литературы выступила на заседании педагогического совета «Формирование и развитие функциональной грамотности: от теории к практике», поделились опытом работы по формированию и развитию читательской грамотности учащихся на уроках.
27.01 2025 в рамках фестиваля педагогического мастерства «Функциональная грамотность - учимся для жизни» учитель Зубарь Е.С. провела открытый урок истории Беларуси в 6 "Б" классе по теме «Образование ВКЛ», применяя метод визуализации.